środa, 3 czerwca 2015

684. Truskawkowa owsianka i najlepsza sałatka ze szparagami

Dziwny moment się zbliża, długo wyczekiwany, ale lekko przerażający. Niedowierzanie. Meta?
Że niby już? Ale jak to. Co prawda gdzieś ta myśl zaczęła świtać, gdzieś tam się pojawiać, ale nie. Przecież nie jestem jeszcze gotowa. A widać jestem tuż tuż tej gotowości. Radość, zmieszanie, ekscytacja i pustka. Półsłówka, bo jeszcze sama nie chcę o tym myśleć. Jeszcze nie dziś. Jeszcze za dużo innych spraw na głowie.
Na przykład dzisiejsze koło. Najtrudniejsze z dotychczasowych, więc proszę o kciuki :)


Siedzenie nad zadaniami ze staty niestety uniemożliwiło mi przygotowanie na śniadanie czegokolwiek innego niż owsianki, która wymaga jedynie zalania.Tego mi było trzeba. Pysznie i prosto. No i letnio.





Truskawkowa owsianka z kiwi, wiórkami kokosowymi, pistacjami, masłem orzechowym
Czekolada gorzka


Owsianka gotowana na mleku, pod koniec dodane rozgniecione widelcem truskawki i łyżeczka maca.


Mam też propozycję na najlepszą sałatkę pod słońcem.


Sałatka: surowe szparagi, truskawki, ciecierzyca z camembertem i nasionami prażonymi w syropie klonowym

Przepis:

4-5 umyte szparagi
Garść umytych truskawek
2 garście ugotowanej na parze ciecierzycy
Garstka słonecznika, sezamu, płatków migdałów + łyżka syropu klonowego
Kawałek camemberta

Szparagi i truskawki kroimy, wrzucamy do miski razem z ciecierzycą, mieszamy.
Na suchej patelni prażymy pestki i migdały, dodajemy syrop klonowy, zdejmujemy z ognia i polewamy sałatkę, dodajemy ser.

Pytania?

Szparagowe<3Love Milion Smaków Truskawek - druga edycja


Pam.

25 komentarzy:

  1. Przed kołem ze statystyki owsianka to chyba najlepsze śniadanie ! :D Kciuki oczywiście masz ode mnie zagwarantowane :*
    I wiesz, że dzięki tobie polubiłam szparagi na surowo :D Moja rodzinka się dziwi, czm ich nie gotuję, a przecież one są w takiej postaci the best ! <3
    Porywam pomysł na sałatkę ! :d

    OdpowiedzUsuń
  2. Sałatka bardzo ciekawa, a owsianka świetna kompozycja!

    OdpowiedzUsuń
  3. Składniki na sałatkę mam, już wiem co dziś na obiad! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy pomysł na sałatkę, zainspiruję się nią chętnie :) a co do owsianki to właśnie na taka mam ochotę <3

    OdpowiedzUsuń
  5. A tak sobie pozwolę zauważyć, że... naprawdę się zmieniłaś :P Bardzo, i to na lepsze, oczywiście.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po stokroć dziękuję Ci za te słowa. Nie ma chyba niczego bardziej motywującego niż 'usłyszeć', że ktoś zauważa zmianę na którą intensywnie się pracuje. Dzięki :)

      Usuń
  6. Owsianka to najlepszy sposób na szybkie i doładowujące śniadanie :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Widząc truskawki i szparagi od razu wiem, że sałatka jest perfekcyjna ♥
    Mam nadzieję, że koło poszło dobrze ;)!

    http://poranny-talerz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Moje ukochane szparagi i truskawki w jednym? Tylko Pam mogła to wymyślić!
    Wszystko poszło tak jak chciałaś, prawda? :D

    OdpowiedzUsuń
  9. rano owsianka, a na lunch taka sałatka i cały dzień pyszny!

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawe, czy dorwę jeszcze gdzieś szparagi, bo mam ochotę wypróbować sałatki. Zwłaszcza, że truskawki to już własne, nie kupne! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. już chyba bardziej tajemniczo być nie mogło ;p już nawet nie pamiętam ile razy miałam zakupić szparagi... no cóż zawsze kończy się na miałam... ;p

    OdpowiedzUsuń
  12. Po takim śniadaniu kolo na pewno nie mógł pójść źle!

    OdpowiedzUsuń
  13. mmm, bajeczna!
    polarois.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Truskawki, masło orzechowe i gorzka czekolada... Same wspaniałości :)
    Muszę w końcu skusić się na szparagi, gdyż jeszcze nie miałam okazji ich jeść.

    OdpowiedzUsuń
  15. Możesz wierzyć lub nie, ale nigdy nie jadłam truskawkowej owsianki xD.
    Musi się u mnie pojawić, koniecznie :D
    Jeżeli chodzi o tą wycieczkę, to jadę do Gdańska na 3 dni :)

    OdpowiedzUsuń
  16. cholera spóźniłam się z kciukami... przepraszam! :(
    prostota wskazana :) a sałatka za to niesamowicie wymyślna :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Jak widzę kostkę jednej z moich ulubionych czekolad i truskawki to już wiem, że śniadanie smakowało cudownie ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. "Sezon na dynię rozpoczyna się w lipcu i trwa aż do pierwszych przymrozków. "

    PAM SZYKUJ SIĘ !!! mam nadzieje,że nowe mieszkanko ma sporą piwnicę do ich przechowywania :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeczytać taką wiadomość z samego rana- to będzie dobry dzień :D

      Usuń
  19. Ta sałatka brzmi bosko! Do zrobienia :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Jak długo gotujesz ciecierzyce na parze?

    OdpowiedzUsuń
  21. Jak długo gotujesz ciecierzyce na parze?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze to nie wiem dokładnie. Po ok. 40 minutach sprawdzam i wtedy decyduję czy jeszcze chwilę dogotować czy wystarczy, ale ja lubię wszystko co twardawe, więc wolę lekko niedogotowaną niż za miękką. Ale tak ok. 40- 50 minut.

      Usuń