czwartek, 4 czerwca 2015

685. Trufle z fasoli w karobie z jogurtem i truskawkami

Wczoraj był ostatni dzień roku akademickiego, a ja zorientowałam się dopiero wczoraj po zajęciach xD
Nie wierzę jak to szybko minęło. Pierwszy semestr choć krótszy mijał wolniej niż ten.
To znaczy, że nim się obejrzę będzie już po sesji. Byle do 23 czerwca, a potem wakacje.
A te będą inne, lepsze i to o wiele. Ja wiem to już dziś. Bo teraz jest inaczej.  :D

Miłego długiego weekendu życzę Wam :*

Na śniadanie trufle z fasoli w których upchnęłam smak banana, daktyli, kokosa i wanilii. Połączenie dało przepyszny efekt. Swego czasu na blogach było ich sporo, a ja za długo odkładałam ich zrobienie.
Nie podaję żadnej konkretnej inspiracji, bo nie kierowałam się konkretnym przepisem :]








Trufle z fasoli: kokos- daktyle- banan- wanilia w karobie polane masłem z nerkowców
Jogurt naturalny, truskawki i ziarno kakaowca


Przepis:

200g białej fasoli z puszki
4-5 suszonych daktyli
1/2 banana
2 łyżki mąki kokosowej
1/2 laski wanilii
Płaska łyża karobu

Fasolę, pokrojoną laskę wanilii, namoczone wcześniej daktyle i banana blendujemy.
Przesiewamy mąkę, mieszamy. Przykrywamy i odstawiamy na noc do lodówki.
Rano formujemy trufle, prószymy karobem przez sitko i wkładamy na 10 min. do zamrażalki.
Masło z nerkowców przez chwilę podgrzewałam w kąpieli wodnej, żeby było ciekłe

I najlepsza zagrycha ostatnimi czasy:



Mrożony banan zanurzony i przytrzymany w koktajlu truskawkowym.
Koktajl cudownie zastygł tworząc pyszną skorupkę.
Do tego taki słit różowy kolor :D


Pytania?
Milion Smaków Truskawek - druga edycja
Pam.

24 komentarze:

  1. Trufle z fasoli i to jeszcze z karobem i mąką koko ? o mamciu - moje must do ! <3

    A ten "lód" z banana fajnie się prezentuje z koktajlem truskawkowym :D

    Miłego dni :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Te trufelki to istne cudo! Musze sama koniecznie coś takiego sklecić gdy tylko znajdę odrobinkę czasu na stanie w kuchni!
    A lody? Brak mi słów żeby opisać ich świetność :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zwlekałam właśnie ze względu na czas, a okazało się, ze to najmniej czasochłonne śniadanie jakie robiłam od dawna! :P

      Usuń
  3. raz próbowałam je zrobić i w końcu się poddałam i zrobiłam sam krem.. :P
    Z takim nastawieniem to z pewnością będą świetne wakacje!

    OdpowiedzUsuń
  4. Też podkradam przepis na trufle! I piona za zagrychę :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę je zrobic, bo jeszcze tych fasolowych nie robiłam, za to nie raz przekonałam sie jak smaczne sa fasolowe słodkości! ;)
    Wierze, ze te wakacje bedą niezapomniane! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. zjadłabym wszystkie w mgnieniu oka!

    OdpowiedzUsuń
  7. pyszne, zdrowe trufle! Nic więcej do radosci :)
    polarois.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Skład tych trufli mówi, że smakują pysznie :)
    A loda bananowego w takiej formie jeszcze nie jadłam, ale póki co nie dogrzało mnie na tyle, żeby jeść aż tak zmrożone rzeczy :P I osobiście zanurzyłabym go w roztopionej gorzkiej czekoladzie - też by fajna skorupka powstała :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Super te trufelki! Na pewno wykorzystam przepis!!! ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Obiecuje sobie od wieków że je w końcu zrobię, ale jakoś no, nie mogę się przekonać do strączków na słodko na surowo :D Chociaż, robiam przecież krem czekoladowy z ciecierzycy i bardzo mi smakował...No to robię trufle :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Jaki świetny pomysł na trufelki :D urzekły nas, szczególnie, że fasola na słodko bardzo nam smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Rozbawiłaś mnie tym ostatnim zdjęciem :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Cudne trufelki jak i przekąska :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Oczywiście, że będą lepsze :) Widzę, że jesteś zdeterminowana, a jak się czegoś bardzo chce to nie ma mocnych żeby nie wyszło.
    Podoba mi się ta zagrycha :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Została choć jedna trufla ?? :D Brzmią, wyglądają i zapewne smakują wyśmienicie :D

    OdpowiedzUsuń
  16. z tym bananem to przesadziłaś ;p ale czytam, że nie tylko ja mam dziwne skojarzenia xD a mi te z fasoli nie posmakowały, ale tę góreczkę truskawek to bym chętnie przygarnęła ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Toż to tylko banan ze spływającym różowym kleksem nadziany na różowy patyk z fajeczką, o co wam chodzi?? xD

      Usuń
  17. aż zgłodniałam :D

    http://kataszyyna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Trufle rewelacyjne :) Same pyszne smaki w nich ukryłaś, a jeszcze te truskawki! <3
    Super pomysł z tym koktajlem na bananie. :) Ja zwykle robię z jogurtem, ale koktajl brzmi dużo ciekawiej. ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Z dnia na dzień każdy Twój post zaraża mnie coraz większym optymizmem :) Na prawdę nie wiem, jak mam Ci dziękować za to, że jesteś :*
    Te trufle czekają jeszcze na mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Również życzę Ci miłego długiego weekendu ;)
    A te trufle mną zawładnęły, wyglądają genialnie!

    OdpowiedzUsuń
  21. I ja muszę w końcu zrobić te fasolowe trufle! Kuszą ;)

    OdpowiedzUsuń