poniedziałek, 8 czerwca 2015

689. Waniliowe placki z ciecierzycy z masłem z nerkowców i truskawkami

Dzisiaj zaczyna mi się oficjalnie sesja i mój pierwszy egzamin w niej.
Dobrze, że zaliczyłam możliwe zerówki, przynajmniej zostało trochę mniej, ale i tak w tym tygodniu oprócz jutra to codziennie coś. Jak nie egzaminy to zebranie, albo przygotowania.
Dzisiejszy egzamin w nielubianej przeze mnie formie- pytania wyświetlane na slajdach z ograniczonym czasem na odpowiedź. Bardzo mnie to stresuje i nie mogę skupić się na pytaniu, bo myślę tylko tym, żeby zdążyć, a ja jestem wzrokowcem i często muszę sobie zobrazować notatki, przypomnieć co gdzie było. Stres.

Proszę o kciuki o 15!
I miłego tygodnia życzę wszystkim! :)


Ciecierzyca króluje na moich talerzach, ale głównie obiadowych, czasem do kolacji.
Najbardziej lubię przegryzać ją ugotowaną al dente bez zbędnych obróbek czy ozdobników.
Miseczka cieciorki polanej tahini lub oblepionej podgrzanym masłem orzechowym, cynamon i jestem w niebie. Ale przecież te strączkowe cuda u was zawsze tak mnie kuszą, tyle razy przecież postanawiałam sobie, że będę z nimi więcej kombinować, tak mi przecież smakują na słodko, że w końcu zdecydowałam się zrobić placki! :D

Jeśli wahacie się tak długo jak ja to polecam gorąco! Smażą się bez najmniejszego problemu, dałam trochę oleju do ciasta i smażyłam na suchej patelni, obracały się pięknie. Jedne z najlepszych, o ile nie najlepsze placki jakie jadłam :)








Waniliowe placki z ciecierzycy z masłem z nerkowców, migdałami i gorzką czekoladą
Truskawki, brzoskwinia, jogurt


Przepis:

100g ugotowanej na parze ciecierzycy
20g mąki owsianej
Łyżeczka oleju kokosowego
Jajko
2-3 łyżki jogurtu naturalnego
Stewia
Ziarenka z całej laski wanilii
Szczypta soli
Szczypta sody oczyszczonej i proszku do pieczenia

Ciecierzycę blendujemy na gładką masę.
Bełtamy jajko, olej, ziarenka wanilii i łyżkę jogurtu
Mieszamy dokładnie obie masy, przesiewamy mąkę, proszek, sodę, sól, stewię i mieszamy dodając jogurt do odpowiedniej konsystencji.
Odstawiamy przykryte do lodówki na 30 minut lub np. całą noc.
Rano smażymy na teflonie pod przykryciem na wolnym ogniu i odkryte z drugiej strony.
Podajemy z dodatkami.

Pytania?
Milion Smaków Truskawek - druga edycja
Pam.

23 komentarze:

  1. Też zawsze sobie obiecuję, że będę częściej jadać i kombinować z ciecierzycą, ale niestety na obietnicach się kończy. Chyba czas się w końcu za nią zabrać :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię placki z ciecierzycy i muszę robić je częściej, Twoje wyglądają cudnie, zwłaszcza w takim owocowym towarzystwie :) I także uwielbiam ciecierzycę obtoczoną w tahini lub w maśle orzechowym - MAGIA ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię placki z ciecierzycy i muszę robić je częściej, Twoje wyglądają cudnie, zwłaszcza w takim owocowym towarzystwie :) I także uwielbiam ciecierzycę obtoczoną w tahini lub w maśle orzechowym - MAGIA ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. już drugi raz mnie dziś cieciorka kusi, muszę zrobić coś z jej udziałem na obiad! :D nawet na takie słodkie placuszki bym miała ochotę dzisiaj, grubaski puchate! :D
    trzymam mocno kciuki, powodzenia! :*

    OdpowiedzUsuń
  5. U mnie start dopiero za tydzień, ale stresik już się udziela, więc kciuki zaciskam ! I to mocno !
    A co do ciecierzycy - spróbowałam jej pierwszy raz i... nie. Nie siadło mi. Po pół roku zrobiłam z niej hummus i przepadłam do reszty :3 Na placki pewnie też przyjdzie czas !

    OdpowiedzUsuń
  6. Na pewno sobie poradzisz! :D
    Z ciecierzycy? Masz mnie!:D

    OdpowiedzUsuń
  7. stałam sobie dziś w sklepie, stałam i chciałam właśnie wziąć ciecierzycę aby zrobić placki albo krem, ale nie było więc mam fasolę, teraz będą fasolowe placki :D
    Moje kciuki masz :*

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja też jestem wzrokowcem i zawsze mam x tym problem :/
    Ja tam wierzę, że to ty będziesz górą w tym egzaminie. Powodzenia :*
    A placki - moje klimaty ♡

    OdpowiedzUsuń
  9. Też miałam kiedyś takie egzaminy. To absurd, bo często nie tylko "wystukana" wiedza to dobra wiedza... śniadanie pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  10. Piątka, piątka ;)
    Omlet z ciecierzycy robiłam, ale placów nie...będą następne ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. o ludzie takiej formy egzaminowania nie było mi dane przeżyć, ale nie podobało by mi się to bo podobnie jak Ty też jestem wzrokowcem, także powodzenia jak nie na tym to na następnych w sesji :-) a właśnie tworze listę zachcianek ciecierzyca w roli głównej, jak nic wskakują na nią placki :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Trzymam kciukory, ps. polecam zrobić z cieciorki "orzeszki"-są super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A robiłam :) W ulubionych przyprawach i w ogóle, smak był dobry, ale niespecjalnie mnie powaliła ta wersja ciecierzycy :P

      Usuń
  13. Mm, śliczne placuszki!
    polarois.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Wyglądają tak delikatnie *-*
    Kciuki trzymane były i mam nadzieję, że wszystko poszło dobrze :*

    OdpowiedzUsuń
  15. z dnia na dzień Twoje talerze wyglądają coraz lepiej!

    OdpowiedzUsuń
  16. Oj, trochę się spóźniłam, ale jestem pewna, że świetnie Ci poszło. ;)
    Placuszki tak pięknie podałaś z tymi owocami, orzechami i czekoladą, że nie znając smaku, biorę w ciemno. :) Przepis oczywiście spisuję i muszę pamiętać, żeby częściej używać strączków. ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Powodzenia na sesji! :*
    Nie wiem, jak to Ci się usmażyło, ale podziwiam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Powodzenia na sesji! :*
    Nie wiem, jak to Ci się usmażyło, ale podziwiam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. z fasoli placki jadłam, z ciecierzycy jeszcze nie (JAK?!), koniecznie do zrobienia :)
    Może dzisiaj spóźniłam się z kciukami, ale i tak trzymam! :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Robiłam już pancakes ze strączków, lecz była to fasola , czas zrobić i z cieciorki :D
    Btw. strasznie podobają mi się Twoje talerze, :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Mam nadzieje, że zaliczone śpiewająco! :) Muszę zrobić w końcu placki ze strączków!

    OdpowiedzUsuń