poniedziałek, 14 września 2015

772. Orzechowe placki z pęczaku ze śliwkami, jogurtem i syropem



,,Zaw­sze trze­ba działać. Źle czy dob­rze, okaże się później. Żałuje się wyłącznie bez­czyn­ności, niez­de­cydo­wania, wa­hania. Czynów i de­cyz­ji, choć niekiedy przy­noszą smu­tek i żal, nie żałuje się. "

Andrzej Sapkowski

Czasami dzieje się coś, co przywodzi na myśl sytuację podobną z przeszłości. I ta myśl nie daje spokoju. I przeżuwa się to i rozmyśla i pluje sobie w brodę, że trzeba przecież było… I mnie dopadł cień sytuacji sprzed niemal roku. Czy się z nim rozprawiłam? Nie wiem. Czas pokaże. A ja doceniam każde doświadczenie i liczę na uśmiech losu, który ostatnio i tak jest dla mnie zbyt przychylny i nie wiedzieć dlaczego działa na moja korzyść.

Udanego nowego tygodnia Skarby :* 
Nie mogę się już doczekać weekendu! :D


Miałam wczoraj wieczorem chwilę wolnego, pomyślałam więc sobie, że przygotuję coś dobrego na śniadanie. Myślałam, myślałam i im dłużej myślałam tym bardziej nie wiedziałam co zrobić. Przykro mi bardzo, ale zupełnie zatraciłam gdzieś śniadaniową pomysłowość. Ale to wyszło bardzo dobre :D







Orzechowe placki z pęczaku ze śliwkami, orzechami włoskimi, kakaowcem, syropem z pędów sosny

Jogurt naturalny z cynamonem



Przepis:

3 łyżki kaszy jęczmiennej
2 łyżki mąki owsianej
1 łyżka mąki z orzechów włoskich
Szczypta proszku do pieczenia, sody oczyszczonej i soli
Małe jajko

Kaszę gotujemy w niewielkiej ilości wody do całkowitego wchłonięcia płynu, strudzimy. Jajko ubijamy, dodajemy kaszę i przesiewamy resztę suchych składników. Mieszamy, odstawiamy na noc do lodówki. Rano smażymy placki na dobrze rozgrzanej patelni przetartej olejem kokosowym z obu stron, z pierwszej pod przykryciem. Podajemy z dodatkami.


Pam.

17 komentarzy:

  1. Wieki nie jadlam peczaku, fajny pomysl na jego wykorzystanie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Aś wymyśliła z tymi plackami, ale nie wątpię, że bardzo dobre, zwłaszcza że orzechowe. A ten sosnowy syrop bardzo mnie intryguje :P i życzę Ci, żeby ten los już pozostał taki przychylny, nie przeżuwaj już przeszłości tylko działaj teraz :P do soboty współlokatorko :D

    OdpowiedzUsuń
  3. ja tu widzę naprawdę ciekawy pomysł ! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeśli brak pomysłów na śniadanie obfituje takimi rezultatami Pam to ja nie wiem co masz na myśli mówiąc, że zatraciłaś pomysłowość :D Genialne są te placuchy :)
    a ja żałuję, że nie będe z wami w ten weekend, czemu mieszkam w puszczy i odcieli mi pociągi?!

    OdpowiedzUsuń
  5. Pęczak dzisiaj na obiad, może jednak uda mi się wyczarować z niego także takie placki :D

    OdpowiedzUsuń
  6. placuszki bardzo pomysłowe :) i jak pięknie "smacznie" podane :D
    trzeba działać, nie ma czego żałować! :) świetny cytat!

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny pomysł na te placki będę musiała się aż zainspirować :D

    OdpowiedzUsuń
  8. I takie spontaniczne pomysły to chyba są najlepszym wyborem :D
    Weekend co razy bliżej, a ja już nie umie się doczekać, kiedy was wszystkich poznam :*

    OdpowiedzUsuń
  9. Zapomniałam o tej kaszy, a jest jedną z moich ulubionych. Ciekawi mnie jak smakuje w plackach , zrobię i się przekonam :>

    OdpowiedzUsuń
  10. ja nie wiem co ty tu z tą pomysłowością gadasz, takich placków to ja jeszcze nie widziałam :D

    OdpowiedzUsuń
  11. pamiętam, że miałam kiedyś w planach placki z tej kaszy, ale jakoś mi się ta myśl rozpłynęła...o ale nic to (; ta mąka mnie intryguje - orzechowa, musiała nadawać fajnego smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Cytat genialny! Dał mi dużo do myślenie :) Pam zatrzymaj ten los szczęścia, przy sobie, aby zawsze sprawiał, że jesteś taką wspaniałą, kochaną, uśmiechniętą i szczęśliwą osobą!!! :*
    Jak to nie masz pomysłu na śniadania, a to co jest? *-*
    Za niecałe 5 dni się widzimy! :*

    OdpowiedzUsuń
  13. genialny cytat, a co do placków, to nie powiedziałabym ze są z pęczaku :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wieki nie jadłam pęczaku, a jest przecież taki pyszny!

    OdpowiedzUsuń
  15. Też tak mam ostatnio. Jakies wymyslne sniadania robie raz na jakis czas, a przewaznie gosci u mnie omlet (prawie ten sam). Ale to nie oznacza, że nie jest PYSZNIE :D
    Jak jest sie tak dobrym człowiek to nie ma się czemu dziwic, że los się do Ciebie usmiecha :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Oryginalne te placuszki! Jeszcze z kaszy nie robiłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. super pomysł, wyglądają bardzo smacznie :D
    cytat genialny!

    OdpowiedzUsuń