czwartek, 5 listopada 2015

804. Dyniowa tarta z gruszką, figąi serem pleśniowym i granatem



,,Nie roz­sta­waj się ze swy­mi złudze­niami. Kiedy cię opuszczą może wciąż jeszcze będziesz egzys­to­wać, ale przes­ta­niesz już żyć. "

Mark Twain

(Nie)Długo żyłam złudzeniami.
Nie miałam zamiaru się z nimi rozstawać,
zostały wyrwane mi z rąk.


Dojrzała gruszka, figa i ser pleśniowy z kończącą się datą ważności stały się inspiracją do dzisiejszego śniadania.







Dyniowa tarta gryczana z gruszką, figą, serem pleśniowym, granatem, orzechami włoskimi prażonymi w syropie klonowym z solą morską i cynamonem

Przepis:

5 płaskich łyżek kaszy gryczanej niepalonej
Łyżka siemienia lnianego złotego
Szczypta soli morskiej
2-3 łyżki pure z pieczonej dyni Hokkaido
Łyżka wody różanej

1/2 gruszki
1/2 figi
Kawałek sera z niebieską pleśnią

Garść pestek granata

Garść orzechów włoskich
Łyżka syropu klonowego
Szczypta soli morskiej
Szczypta cynamonu

Dynię łączymy z wodą różaną. Kaszę i siemię mielimy w młynku na mąkę. Przesiewamy suche składniki do dyni dokładnie zagniatamy. Wylepiamy masą silikonową foremkę. Pieczemy w 180 stopniach przez 20 minut. Wyjmujemy, okładamy gruszkę, figę i ser. Pieczemy kolejne 10 minut w 185 stopniach. Studzimy. Orzechy moczymy przez noc w wodzie. Rano prażymy na suchej patelni, dodajemy syrop, sól i cynamon. Podajemy tartę z dodatkami.


Pam.

7 komentarzy:

  1. kochana, wiadomość czeka na Facebook'u :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie połączenia ;3

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak dla mnie mistrzowskie połączenie smaków! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Co jak co, ale śniadania to ty dalej tworzysz genialne pomimo zawirowań w życiu. Cały czas w Ciebie jednak wierzę i trzymam kciuki. Przypominam też po raz enty, że ZAWSZE możesz do mnie napisać, czy nawet zadzwonić, bo nr telefonu masz. Jestem z Tobą :*

    OdpowiedzUsuń
  5. No przyszałałaś z tym dzisiejszym śniadaniem, lubię bardzo ciepły, rozpływający się ser pleśniowy na gruszce (i jabłku też!). No masz, ale nie przestawaj żyć, niech te zdarzenia uczynią Cię mocniejszą! ...Może pojawisz się w Wawie, co..? :>

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetnie przełamałaś słodki smak gruszki serem pleśniowym ;> Odważne połączenie! :D

    OdpowiedzUsuń